+420 721 640 525
info@fitnessdance.cz

11 tipů k nalezení každodenního štěstí

11 tipů k nalezení každodenního štěstí

Když budete přemýšlet o vlastním štěstí, možná Vás často napadne budoucnost…jaká bude či jaká byste si přáli, aby byla. Štěstím přitom pro Vás může být dovolená snů…práce, která Vás naplňuje…svatba s milovaným partnerem/partnerkou…nový přírůstek do rodiny…vydařené rande s novým protějškem…úspěšný obchod atp.

Často však zapomínáme na to, že štěstí je možné nalézt také v úplných maličkostech…v každé chvilce našeho života. V jakých? Jak ho objevit když máme oči dokořán a TO štěstí pořád nikde? Pojďme se společně podívat na pár tipů, které Vám s tím mohou pomoci.

1. Na chviličku se zastavte, stačí minutka nebo dvě, a zkuste se zamyslet nad tím, čeho si ve svém životě opravdu vážíte a za co jste vděční. Může to být Váš partner či jiný člen rodiny a jeho jedinečné vlastnosti. Může to být kamarád, který Vás nikdy nezklamal a vždy Vás dokáže rozesmát. Můžete být vděční za své zdraví, své schopnosti atd. Jistě sami přijdete na další spoustu věcí..

Každou věc, na kterou budete myslet, si v mysli živě představte. Toto cvičení Vás naplní nepopsatelným pocitem vděčnosti a pozitivního nadhledu na život.

2. Sdílejte výsledky bodu 1 :) Pokud byli součástí Vašeho prvního bodu lidé z Vašeho života, neváhejte se s nimi o své pocity podělit.  Každý chce slyšet, že si ho vážíte a jste za něj vděční. Dotyčnému člověku s pomocí pár slov okamžitě rozzáříte jeho den a vzhledem k tomu, jak jsou emoce nakažlivé, nepochybně budete odcházet s úsměvem od ucha i uchu a radostným pocitem i vy..

3. Kdykoli jste v kolektivu lidí a máte možnost, rozhlédněte se, zda-li neuvidíte někoho, kdo by uvítal Vaši pomoc či radu. Může jít o přidržení dveří ženě, která v jedné ruce nese těžké tašky a v druhé drží uplakané děťátko, o poskytnutí rady studentovi, který se s mapou v ruce bezradně rozhlíží kolem sebe či jen o letmý úsměv a milé poděkování, které věnujete skleslému prodavači v obchodě.

4. Jednoduše na pár minut zpomalte. Nespěchejte. Choďte a pohybujte se po dobu pár minut pomaleji  než obvykle. Tím zpomalíte i tok svých myšlenek a budete mít možnost více vnímat vše, co se okolo Vás děje – vše, co by Vám jinak v obvyklém každodenním shonu zůstalo skryto. Užijte si vůni a chuť právě připravené kávy místo jejího rychlého vypití s opařeným jazykem, vyslechněte si zpěv ptáků při cestě parkem místo přemýšlení nad tím, co musíte dnes ještě stihnout nebo si pečlivě prohlédněte obrázek, který namalovalo Vaše dítě místo rychlého přejetí očima se slovy „hm, je to krásný, šikula“. Zkrátka si užijte si těch pár minut všemi svými smysly. Je opravdu neuvěřitelné kolik času každý den strávíme zabraní do našich myšlenek a plánů naprosto nevnímajíc, co se okolo nás děje.

Po uplynutí těchto pár minut pokračujte libovolně dlouho :)

5. Je známo, že úsměv je nakažlivý a prudce zlepšuje náladu. Pátý tip je proto naprosto jednoduchý – více se usmívejte. Na lidi okolo sebe i na svůj odraz v zrcadle. Budete překvapeni kolik úsměvů se Vám vrátí a kolik radosti Vám i lidem okolo tato malá změna přinese.

6. Zkuste dělat lidem radost. Obejměte svého partnera/partnerku či své děti. Překvapte kamarády malou pozorností či pozvánkou na vlastnoručně uvařený oběd. Naplánujte výlet, pochvalte kolegu za dobře odvedenou práci,… Fantazii se meze nekladou.

7. Dělejte věci, které Vám přináší radost. Uspřádejte si o víkendu jarní piknik v trávě, kupte si maličkost, která Vás potěší, začněte pravidelně cvičit, dopřejte si masáž, přečtěte si knihu, na kterou jste již dlouho neměli čas,… Jistě Vás toho napadne mnoho.

8. Řekněte ano něčemu novému. Zkuste nový sport, který Vás vždy lákal, ochutnejte nová jídla, zajděte do neznámé restaurace, nakupte v jiném obchodě,..zkrátka buďte otevření jiným možnostem než těm, na které jste s železnou pravidelností zvyklí. Tím, že se vědomě vydáte mimo svou „komfortní zónu“, objevíte ve svém životě zcela nové úžasné věci.

9. Skončete se slovy „měl/a bych“. Tato slova mají tu podivuhodnou moc ubírat nám životní energii, takže pak pociťujeme vše jako nutnost, povinnost a příliš těžkou práci.

Zkuste se sami sebe zeptat.. Bude na tom, co nyní dělám, záležet za 5 let? Nebo třeba jen za měsíc? Za týden? Je opravdu nutné udělat vše, co jste si naplánovali anebo jste se jen zasekli v rutinních povinnostech a děláte vše jen ze starého zvyku?

Díky tomu je snazší uvědomit si skutečnou hodnotu činností, které děláme. Může se tedy stát, že některý činnostem řekneme „ne“, protože si uvědomíme, že zdaleka nejsou tak důležité, jak se nám dosud jevily.

10. Od srdce se zasmějte. Jen málo věcí je tak silnou zbraní proti stresu a chmurné náladě jako smích. Kdykoli je potřeba, přehrajte si v hlavě situaci, která Vás spolehlivě rozesměje, pusťte si video s oblíbeným komikem, shlédněte novou komedii nebo si zablbněte jako dítě.

11. Dělejte to, co si myslíte, že je správné. Místo toho, abyste v hádce vychrlili sto bolavých slov, které nepůjdou vzít zpět, zastavte se a zjistěte, jestli je to opravdu to, co chcete říct. Místo abyste uspokojili svůj hlad čokoládovou tyčinkou, vypijte sklenici vody a teprve pak se rozhodujte, co opravdu chcete sníst.

Když Vás vnitřní impulzy nutí dělat něco, o čemž hluboko v sobě víte, že není správné, zastavte se a chvilku počkejte. Impulz za chvilku odejde a vy se budete moci rozhodnout, jak se zachovat v souladu se svým svědomím a vnitřním přesvědčením. Toto cvičení je mimo jiné velmi prospěšné při budování sebeúcty a ta je jedním ze základních kamenů životního štěstí.

Autor článku: Andrea Sláviková

 

Sdílet:

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

error: Content is protected !!