+420 721 640 525
info@fitnessdance.cz

Objevte benefity tanečního cvičení

Objevte benefity tanečního cvičení

Benefity tanečního cvičení

Proč zrovna Fitness tanec?

Tanec tu byl již od pradávna. Je to jeden z nejpřirozenějších pohybů pro ženy, muže i děti. Tanec je ale mnohem víc než jen pohybové cvičení – pomáhá nám léčit nejen tělo, ale i mysl.

A jaké konkrétní výhody mám na mysli? Pojďme se na ně společně mrknout o něco blíž..

✓ Zábava

Při tanci si nenápadně a bez stresu a nátlaku formujete křivky celého těla. Stačí se zaposlouchat do rytmu hudby, odhodit starosti a nechat se vést hudbou. Při tanci tělo vyplavuje endorfiny, hormony štěstí, takže není žádnou novinkou, že člověku velmi rychle zlepšuje náladu a přináší radost a pozitivní energii. V tanci navíc není žádný pohyb špatně, takže není potřeba si lámat hlavu dokonalým provedením pokud se člověk zrovna nechystá na taneční soutěž :)

✓ Hubnutí

Nudíte se při běhání či při jízdě na kole? Program fitness tance je sestaven tak, aby byl dokonce účinnější pro spalování tukových zásob než uvedené sporty, jelikož kombinuje více funkčních principů najednou.

✓ Posílení svalů

Mnoho lidí si myslí, že posilováním zhubne. To je ale velmi rozšířený omyl, na který mnoho lidí doplácí, dřou se do posledního dechu a výsledky nikde. Spalovat přebytečný tuk lze vždy pouze a jedině aerobním cvičením. Háček je v tom, že spalování při aerobní aktivitě probíhá právě díky svalům, tudíž čím více jsou zapojeny, používány a posilovány, tím lépe a rychleji spalujeme nechtěné tukové zásoby. Právě fitness tanec je proto v tomto směru ideální, jelikož kombinuje jak zábavnou aerobní a tělu přirozenou aktivitu, tak i posilování svalů celého těla najednou.

✓ Načerpání energie

Při pohybu se nám v těle rozproudí lymfa, což má za následek lepší prokrvení všech tkání a tím i jejich vyživení. Energie proudí v celém těla mnohem rychleji a umožňuje tak tělu dosáhnout obnovy buněk v několikanásobně kratším čase.

✓ Zahození stresu a negativních emocí

Kdo by se v dnešní době občas necítil být pod velkým tlakem, ve stresu, vyčerpaný, napjatý, zničený apod. Problém je však to, že všechny tyto negativní emoce se nám ukrývají v těle a následkem toho nám časem zatuhnou svaly, začnou nás bolet záda, za krkem (+hlava), v bedrech atd. Tanec zvyšuje flexibilitu celého těla a pomáhá tyto bloky uvolnit a tím tedy i postupně ulevit od chronických bolestí.

✓ Zvýšení sebevědomí

Tanec učí ladným pohybům, dává možnost ponořit se sám/sama do sebe, uvolnit se a užít si pohyb vlastního těla. Dává nám možnost se hýčkat a zároveň se dostávat do kondice. Užíváme si čas, který jsme si pro sebe udělali. Tím vším nás učí nejen vyššímu sebe-uvědomění, naslouchání svých potřeb, ale především umění mít rád/a sám sebe, což je nepředstavitelně důležitá dovednost pro každého z nás.

✓ Zlepšení paměti

Mnoho studií prokazuje, že tanec dokáže posílit naši paměť a dokonce zabránit v rozvoji demence ve stáří. Pomáhá značně zpomalit ztrátu objemu té části mozku, která řídí paměť a které s věkem přirozeně ubývá. Přidáme-li pravidelně k tanečním pohybům alespoň lehkou choreografii, kterou se mozek při aktivitě zaměstná, pak tento proces ještě znásobíme.

✓ Získání nových přátel

Na lekcích se scházejí lidé, kteří mají společný zájem, často i podobné naladění a názory. Tento fakt je velmi dobrým základem pro příjemně strávený čas a příležitostí pro navázání nových přátelství. Na svých lekcích si zakládám na přátelském přístupu i vedení lekce a když se k tomu všemu přidá dobrá nálada všech zúčastněných, smích a taneční hity, nelze jinak než “zapadnout do party” :)

S členkami kurzu jsme vzájemně v kontaktu a navíc pravidelně pořádáme společné týmové akce, kde si užíváme spoustu zábavy i mimo tréninky a vznikají tak zcela přirozeně nová přátelství. Nové členky jsou vždy vítány a okamžitě přátelsky přijímány celou partou, nikdo se tedy nemusí bát, že by se cítil “odstrčeně” :) Pro mě jako lektorku jsou pocity souladu všech zúčastněných na lekci velmi důležité, neboť právě emoce vytvářejí naši realitu a určují zda ji budeme vnímat pozitivně nebo negativně.

✓ Zdravotní benefity

  • zlepšení stavu srdce a plic
  • zvýšená svalová síla, vytrvalost a motorická zdatnost
  • zvýšená aerobní vytrvalost
  • zlepšený svalový tonus a síla
  • snižování nadváhy
  • silnější kosti, snížené riziko osteoporózy
  • lepší koordinace, flexibilita a obratnost
  • zlepšení rovnováhy a prostorového uvědomění
  • duševní úleva vedoucí k fyzickému zdraví

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sdílet:
error: Content is protected !!